All About Us - Chapter 1: Canada

 
{ KELSI'S POV }
 
Ugh. Flygresor. Hur förjävligt är inte det? Flygrädd är bara en av sakerna jag är rädd för, andra är spindlar, ormar, gamlingar. Ja, om jag inte känner dom förstås. Gamlingar har jag alltid varit rädda för. Det började med att jag tittade på ett TV program där det var jätte söta gamla tanter och gubbar, men under deras skinn var dom förjävliga häxor och jag blev vettskrämd. Jag var ju dock bara fyra år då, men är fortfarande rädd. 
 
"Aye, Kels?" Ryan's röst hördes över hela flygplanet, alla tittade på honom men han är som han är och brydde sig inte ett piss om det. Jag suckade och tittade på honom.
 
"Vad vill du?" Svarade jag med en onödig kaxig ton. 
 
"Oj, ursäkta mig, farmor." Ryan sa och hånflinade stort. Ugh, fuck you Ryan, fuck you. 
 
Jag orkade inte ens bry mig om hans korkade babbel om allt och inget. Jag menar, vi har suttit och pratat i snart en timme om typ elefanter? Hur intressant är det? Fine om det varit delfiner eller så... MEN ELEFANTER? 
 
"Vet du att du är sjukt annoying?" Chaz kommenterade. 
 
"Hon, ja." Ryan sa och pekade på mig. Jag bara skakade på mitt huvud och lät det vara, orkade inte diskutera emot dom. Antingen menade Chaz mig, eller Ryan. Jag brydde mig inte särskilt mycket. 
 
"Kan inte den här saken landa på fast mark för en gångs skull?!" Halvskrek jag, rädd för att krasha. Inte för att det någonsin egentligen hänt mig, att krasha alltså. Men man har väl alltid kollat på onödigt många filmer och sånt skit, som gör en skit skraj..
 
"Ta't lugnt, det är bara en halvtimme kvar nu." Ryan sa och la huvudet på sne och tittade på mig. Jag skakade på huvudet, once again, och tittade bort från dom. Annoying, sa du va Chaz? 
 
"KOLLA DÄR, MARK!" Chaz skrek, och än en gång kunde hela flygplanet höra dom. Jag försökte gömma mig i stolen där jag satt men det var inte särskilt möjligt. 
 
"Kan alla sätta på sig säretsbältet så ska vi påbörja våran väg ner." En röst hördes i högtalarna. 
 
JA ÄNTLIGEN! Nu är det bara nervägen, som jag själv tycker är värst då man aldrig vet vad som går fel i en pilots huvud. Men men, denna pilot har skötts sig ganska bra ändå. 
 
-
 
Efter ca en timme hade vi både landat och hunnit tagit alla våra väskor. Jag började genast gå mot en taxi, och killarna följde mig som hundar. Suckers.
 
Vi alla tre satte oss i bilen och gav väginstruktion till taxin, det tog ca 20 minuter innan vi stod utanför familjen Bieber's hus. Vi var inte ensamma här, kan jag säga. Det stog ungefär sju stycken bilar utanför huset, men bara en av dom fångade mitt öga. 
Fuck. Bieber's Fisker.
 
Fast vad hade jag förväntat mig? Att han var ute på turé på hans lillasysters födelsedag? HAHA, dream on Kels.. 
 
"Vart i hela denna freaking värld är du Kelsi? Vi har försökt få kontakt med dig i evigheter?" Hörde jag Ryan's röst bredvid mig. 
 
"Någon behöver betala taxin, och med någon, menar jag dig." Chaz sa och klev ur bilen. 
 
Taxichaffören glodde på mig argt, som om jag sprungit iväg utan att betala. Det förvånar mig inte att det är jag som får betala. Sånt får alltid jag göra. Dessa två killar är då inga gentlemän när det kommer till sånt, då är dom bara snåla. Dom kommer då aldrig få flickvänner i framtiden, dom inte. 
 
Jag betalade och log snällt mot chaffören som tog pengarna och puttade iväg mig från bil-dörren och stängde den muttert. Jo, tack för den du. 
Jag tog ut min väska och ställde mig framför Bieber's dörr. Jag tog ett djupt andetag och suckade. Detta kommer bli, kanske världens längsta, dag. Ugh, tänkte jag för mig själv. Jag tittade mig lite fort ner på min outfit för att se till att jag såg perfekt ut inför alla gäster. Och jorå, jag såg inte dålig ut! 
 
 
Chaz och Ryan hade sprungit iväg på baksidan, förmodligen för att hitta Justin. Jag suckade igen. Ugh, jag orkar inte! Dom hade däremot lämnat väskorna hos mig... vilka nollor, om dom tror att jag ska-

"Nämen ser man på. Vem skulle kunna tro att du skulle komma hit en dag som denna, brat." Mina tankar blev bortblåsta av den där äckliga rösten. Justins. Ugh, kommer han någonsin i hela sitt liv lämna mig ifred?!
 
"Vad vill du?" Svarade jag kaxigt tillbaka.
 
"Du vet, det är tekniskt sätt mitt hus, so you better behave." Sa han och hånlog. "Mitt hus, mina regler, vettu." Fortsatte han och blinkade åt mig.
 
 
 
"Kan jag komma in eller, player." Sa jag och hånlog tillbaka. 
 
"Hmm... jag vet inte..." Sa han långsamt och gjorde så det såg ut som han tänkte. "Nope, kan du inte." Avslutade han och var på väg att stänga dörren men jag smet in och log mot honom. Han bara skakade på huvudet och gick uppför trappen istället.
 
Jag tog av mig skorna och begav mig uppåt jag med. När jag väl kom upp såg jag massor med människor. Jazmyn satt i en liten tron och såg nöjd och glad ut samtidigt som hon tog emot massvis med presenter och frågor hon gärna besvarade. Justin satt bredvid och skrattade lite. Jag gick fram emot Jazmyn och gav henne hennes present från mig, hon tackade och kramade om mig hårt. Jag bara log mot henne och sedan kollade över mot Justin som nu stod och garvade med Chaz och Ryan. Vad ska jag göra då? 
 
Flera timmar går utan att någonting händer. Jag sitter och lyssnar på Ryan, Chaz och Justin som pratar om någon tjej dom sett tidigare i USA. Men när klockan äntligen slår 19.00 är det dags att åka "hem." 
 
Jag ska bo med Chaz och Ryan i en lägenhet längre bort, som vi (med vi menar jag, jag) betalat för att hyra. 
 
"Aye, come on, vi drar." Ryan's röst ekade i mina öron. ÄNTLIGEN. Jag skyndade mig att säga hejdå till alla trevliga personer och nästan kastade mig nerför trappan och till mina skor. Jag satte mig sedan i Justin's bil, som skulle köra hem oss och blev sedan väldigt förvånad över vad jag såg. 
 
Justin hade också en väska fullpakad med saker i bilen? Om dom har gått med på att han ska bo med oss, vet jag inte vad jag gör... 
 
"RYAN! CHAZ! KOM HIT, NUUU!" Skrek jag genom det öppna fönstret på bilen. Dom båda kom springande ganska fort och såg nästan rädda ut för mig. Haha, där fick dom. 
 
"Vad äre?" Frågade Ryan nervöst. Dom vet att jag inte gillar deras idé, och dom ska banne mig inte få den fungera heller. Idioter.
 
"Nej! Justin följer fan inte med!" Halv skrek jag åt dom. Dom båda tog sig i håret och blev mer nervösa.
 
"Jodå, det gör han." Justin's röst hördes från andra sidan av bilen. Ugh, kan denna såkallade semster bli sämre?! 
 
Dom alla tre satte sig i bilen, Justin hånlog åt mig som vanligt och Chaz och Ryan log snällare åt mig. Som om dom förstod vad jag menade med att jag inte ville ha honom här. MEN NEJDU, det lovar jag dig att dom inte gör. Dom, på något sätt, gillar ju att vara omkring Justin? Och jag kommer lugnt bli utesluten nu. Eftersom dom alla tre är killar och intresserar sig för samma saker, till exempel tjejer som inte är jag. I och för sig är det skönt att ingen av dom gillar mig, då jag inte gillar någon av dom och kommer aldrig göra't heller. 
 
20 minuter senare stod vi alla i lägenhets dörren och kollade runt. Här ska vi nu alla tre (om inte justin har något jobb förstås) i ungefär tre månader. Åh, jag vill hem! Någon måste ju rädda mig, inte sant? När kommer den där prinsen som ska rädda prinsessan från tornet? Ugh, inte är han här ännu i alla fall. 
 
"Heyyy. Där här stället är ju dope!" Chaz röst hördes från köket. Jag hade mig en aning om att dom skulle älska det. Det är en sjukt stor lägenhet dock. Det är liksom nästan tjugo olika rum och är kanske Kanada's mest exklusiva lägenheter? Kunde i alla fall gissa det. 
Själv gick jag in och satte mig i soffan i det sjukt stora vardagsrummet. Inte lika stort som mitt där hemma, men om man kollar in detta är det sjukt stort och snyggt för att vara i en lägenhet som är till uthyres i Kanada. 
Och kollar man ut från balkongen ser man även att vi har pool, vilket killarna nu också har upptäckt.
 
 
"Kan vi inte bada?" Hörde jag Justin's röst utifrån. Sålänge dom inte tvingar i mig, så är det okej för min del. 
 
"Sure." Chaz sa och jag såg hur han klev innanför med ett flin, jorå, nu kommer dom tvinga in mig i vattnet också. ÅH, SERIÖST?!

"Du ska också i vettu." Sa Chaz och blinkade. 
 
Det är ingen idé att kämpa emot, då kommer dom alla tre slänga i mig med kläder och har ingen lust att blöta ner dessa kläder. Bättre att bara byta om och ja, hoppa i antar jag. Jag ställde mig upp och nickade och gick vidare in till mitt sovrum där jag la min väska och letade fram en bikini jag kunde ha. 
 
Jag böt om och kollade mig i spegeln och gjorde en posé, jag hade en helvit bikini och en perfekt brun kropp för att den ska sitta ännu snyggare.
 
Jag klev ut ur mitt sovrum och tog tag i en handduk samtidigt som jag såg killarna redan simma runt i poolen. För att vara ärlig hade Justin inget fel på hans kropp, jag menar, den var ganska snygg ändå. 
 
Han stod och kollade på någonting och jag kunde inte släppa blicken ifrån hans kropp. Jag menar, jag har aldrig sett honom shirtless förut, för att nej jag kollar inte på hans konserter där han uppträder shirtless. Jag är inte en sådan såkallad 'Belieber' som ni tjejer kallar er. Han såg att jag kollade på honom och han började direkt flina.
 
"Jag vet att du älskar det." Sa han och höjde sina armar och spände musklerna för att få mig att tappa hakan ännu mera. 
 
"Sorry, Bieber, funkar inte på mig." Sa jag simpelt och gick emot poolen. Jag kunde känna alla tre's ögon var på mig och min kropp. Chaz och Ryan har sett mig bada förut, däremot har dom båda lika stora munnar varje gång. Jag blev ganska glad över att ha Justin's blick på min kropp, kände mig överlägsen och att det var för en gång skull jag som hade kontrollen över det. Jag satte mig ner vid poolens trappa och kollade på dom. 
Jag väntade på att dom skulle hoppa i. 
 
När dom väl fattat vinkeln hoppade dom alla tre i och skvätte ner mig. Jag hoppade själv i väldigt fort för att slippa känna mig fryssen efter vattnet dom stänkt på mig.
 
Vi badade i ca en timme innan vi alla blev hungriga, och gick upp för att torka oss. Solen sken då det var sommar i Kanada och det var en av dom varmaste dagarna dom haft. Inte lika varmt som i USA, förstås men ändå varmt nog för att njuta av dagen. 
 
"Vi beställer pizza!" Hörde jag Ryan säga, vi andra nickade och jag gick in för att sätta på mig kläder. Jag låste dörren bakom mig och rotade runt i min väska för att hitta dom perfekta kläderna. 
 
Det tog minst en kvart innan jag valt kläder. Jag satte på mig ett par vita shorts med en svart tröja. Jag torkade håret och lockade det innan jag kammade ut lockarna för att få en lättare nyans av dem. Jag sminkade mig och sedan begav mig neråt. 
 
 
"Pizzan är här, du tog ju sjukt lång tid på dig. Jesus, girl." Hörde jag Chaz säga bakom mig och jag vände mig om och log mot honom, jag tänkte tjafsa emot och säga att det är normalt för en tjej när Ryan's röst hördes istället för min.
 
"Kom och ät då!!" Skrek han ifrån vardagsrummet. Jag nickade och gick in till rummet med Chaz i mina fotspår. Dom hade suttit på någon sorts action film och jag var inte direkt intresserad utav den. 
 
"Här, brat." Sa Justin och skickade fram en pizzabit. Jag log och tog tacksamt emot den utan att egentligen mena att vara snäll mot honom, men jag orkade inte bråka nu.
 
Medan killarna var helt inne i deras action film satt jag och sms:ade med min allra bästa vän, Desireé. Det kommer vara sjukt tråkigt att behöva vara utan henne i typ tre månader! Vi satt och skicka några olika snapschats och bara hade kul. Ibland brast jag ut i skratt, men blev direkt hyshad av killarna. 
 
Från: Dessiiee
"Amen vadårå?! Bah glodde han på dig elleh?" 
 
Vi hade nu suttit och pratat om Justin's konstiga beteénde i poolen i över en timme. Det var någonting konstigt med honom, för han slutade inte kolla på mig. Men jag har ju en ganska fin kropp, för att erkänna. Men att just han skulle sätta sig svag för den hade jag ingen aning om. 
 
Till: Dessiiee
"Ja, jag lovar! Han ba typ stirra 24/7, fett scary egentligen jue!" 
 
Från: Dessiiee
"Shit, han kanske tiep gillarej? Iaf måste dra, sorry babe, mamsen ropar." 

Jag skrattade och la ner telefonen. Gillar mig? Justin Bieber? Knappast, inte efter så många års fightande. Det kommer inte på tal. 
 
Jag var helt inne i mina tankar att jag inte märkte att Chaz och Ryan hade gått ifrån rummet och att filmen var slut och det nu var kanal 6 med Simpsons. 
 
"Vart tog resten vägen?" Frågade jag nyfiket. 
 
"Dom drog till Ica, dom skulle typ köpa chips, godis, eller något." Sa han och ryckte på axlarna utan att lyfta blicken ifrån serien på TV:n. The hell is wrong with him?
 
"Justin, mår du typ bra eller?" Frågade jag och konstigt nog lät det som om jag brydde mig. Gjorde jag typ det eller? Kan inte förstå på mig själv ibland. Jag kan och kommer knappast falla för Bieber. Aldrig i mitt liv. 
 
"Va? Vadårå? Betér jag mig annorlunda eller?" Frågade han, jag kunde höra på hans röst att han var sjukt nervös. Ojdå... Det var en svag punkt? 
 
"Eh, aa?" Sa jag och fnittrade lite, hans nervositet gjorde mig lycklig. Det fick mig att känna att jag är den som har kontrollen över allting. 
 
Han blängde surt på mig en kort sekund och stirrade tillbaka på TV:n. The fuck? 
 
"Justin. Seriöst. What's the problem?" Frågade jag och ännu en gång lät jag som om jag brydde mig. Ugh, vad är det som händer med mig?! 
 
"You want me to talk? Sure, fine. Har du någonsin mött någon du hatar? Sedan helt plötsligt börjat få känslor för den personen? It drives me crazy. Och jag vet inte om jag borde prata med henne eller bara skita i hela alltihoppa och leva på mitt liv som den galna 19 åriga popstjärnan jag egentligen är? Seriöst, du är tjej. Vad skulle du vilja att jag gjorde om det var din situation? Huh?" Justin verkade nästan rädd och sårad på samma gång. Vem kunde denna tjej vara som han snackade om? Har inte sett honom med någon tjej på ett tag... 
 
"Jag vet inte..." Sa jag och andades in, han suckade och lutade sig framåt och kollade iväg från mina ögon, nästan gråtfärdig. Jag har aldrig sett honom såhär, någonsin. 
 
 
"Jag skulle nog vilja att du hade pratat med mig." Sa jag efter en stunds tystnad och tänkande. Det skulle jag faktiskt. Det är ju bättre att veta än att inte veta det.
 
"Kelsi..." Justin startade en mening han inte avslutade. Jag nickade för honom att fortsätta meningen. "Jag tror jag gi-"
 
Justin blev avbruten av Ryan och Chaz galna skrik, när dom kom in i rummet såg jag hur Justin vände bort blicken ifrån mig med skadade ögon. Han var galet kär i denna tjej, men varför vill han inte berätta för henne då? 
Sånt stort problem är det ju knappast. Det är bara säga dom tre orden. Jag gillar dig. Mer än så är det väl inte?
 
What's his problem? Och varför vill han prata känslor med mig?
_________________________________________________________________________________________________________
 
Ojojojojdå. Vad är det som händer innuti Bieber? Kommer han börja förändras mot henne nu? Och vad var det han egentligen tänkte säga? 
 
lol, jag låter som en såndär snubbe som är efter vintergatan's alla avsnitt. 
Detta kapitel är liksom inte det roligaste, men det är ju början och det måste finnas en början i alla sagor. Inte sant? 
Det kommer komma in drama, action och allt möjligt i denna storyn. Jag ÄLSKAR att blanda svenska och engelska, som ni kanske redan förstått? ^^ 
 
Kram på er / Elin. 

FEEDBACKS

Säg vad du tycker här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Inspererande blogg?:

Ge oss kritik och feedback:

Trackback
RSS 2.0