OLLG - Chapter 4 Like I need you

Previous in OLLG:
 
 "Kyss henne, annars skjuter vi henne."
Det var paus från första scenen, jag skulle gå och dricka vatten då plötsligt min telefon plingade till. Jag verkligen längtade efter Justin's underbara ord. Jag kollade messet. Jag blev chockad och kollade en gång till.. Justin hade varit otrogen, det var inte jag på bilden. Det var någon annan. Jag grät. Jag skrek, jag sprang där ifrån. Jag ville kasta telefonen i väggen. Men ist satte jag mig ner och tittade på det igen, igen och igen.
Jag ställde mig upp och totalt bröt ihop i gråt.

♥ = Justin's Perspektiv
♦ = Selena's Perspektiv
♣ = Scooter's Perspektiv
◊ = Elina's Perspektiv (Elina är Beliebern som Justin tvingades Kyssa).
∞ = Allison Kaye's Perspektiv
 
 

♥ Justin Perspektiv:
 

Konserten började nu. De började räkna ner. Jag hörde när nedräknaren sa 0, fansen skrek men jag var egentligen inte alls redo. Jag satte på mig micken och scenarbetarna hjälpte mig med selen till vingarna. Jag flög ut. På scenen glömmer jag allt som hönt innan.
Jag kollade runt i publiken, de skrek och grät. Jag var lycklig men olycklig. Det var bara yta nu, allt innanför var helt förstört. Jag letade efter Elina som jag tidigare bett gå, egentligen behövde jag hennes hjälp, jag kunde inte ge upp.
 
Elina's Perspektiv:
Denna dagen började så bra, jag skulle få träffa och gå på Justin Bieber's konsert, men allt förvandlades till en marddröm. Jo visst jag vet, ni kanske tycker att jag borde vara riktigt glad och stolt över att jag fick en kyss av honom, på munnen. Men jag är inte ett dugg stolt, vi var hotade med vapen. Det var en marddröm. Jag var tvungen att hjälpa Justin ur detta, annars kanske han inte fortsätter med detta, det här som han lever för. Alla grät av lycka runt om mig. Jag visste inte om jag skulle gråta eller bara sjunka ihop och dö. Det var inte såhär jag ville att det skulle bli ju, jag ville ju att det skulle bli den bästa dagen i mitt liv. Vad ska jag säga till alla mina vänner som var så avundsjuk på mig för att jag fick gå på hans konsert, meet&greet och till och med träffa honom en extra gång.. 
Jag älskade Justin, fortfarande. Jag bara njöt av musiken, men jag visste att det bara var yta. Han är i bitar inombords, han hjärta är krossat, jag tror inte ens att det finns kvar. Jag vet inte vad det är som håller honom vid liv just nu.
"Justin, I don't need anyone  like I need you"
 

♣ Scooter's Perspektiv:

Justin var inte som vanligt, det blev bara värre och värre. Han har varit borta halva dagen. Spårlöst. Sen nu dök han bara upp från ingenstans, han såg helt förstörd ut. Han uppträdde inte från hjärtat , han var svag, han sjunk ihop i dansstegen och hans röst lät förstörd, nästan som att han hade gråten i halsen.
 
◊ Elina's perspektiv:

Nästa låt var One less lonely girl, jag har alltid drömt om att bli OLLG. Men den här dagen var så förstörd att jag inte orkade drömma. Men jag skulle bli så glad inombords, men det skulle kännas så konstigt efter allt som hänt. Alla Beliebers vände sig om åt alla håll och letade efter Allison Kaye som skulle hitta den rätta tjejen. Men när jag tänkte efter så var det ett måste för mig att bli OLLG, för att Justin måste få kontakt med mig eftersom att vi måste fixa allt som hänt. Jag började vända mig om och leta efter Allison jag med.
 
♥ Justin's perspektiv:

Det var bara en låt kvar innan One Less Lonely Girl. Jag hade fått en lysande idé om hur skulle få kontakt med Elina. Hon skulle bli min One Less Lonely Girl. Innan jag skulle gå ut och sjunga Fall ropade jag på Allison och berättade vilken tjej hon skulle hitta.
"You need to get the Elina - Girl. Ehm, she told me so great things in meet and greet. So she is really worth it. She has blonde-brown hair and a white shirt who says "I <3 Justin Bieber" and a blue skirt."
 

Jag sprang ut på scenen och sjung Fall.
 
∞ Allison Kaye's Perspektiv:

Jag fattade inte riktigt varför Justin skulle ha just dennna tjejen. Det skulle bli svårt att hitta! Elina, ok. How many Elina är inte på denna konsert, tänkte jag. Jag hade en sång på mig att hitta henne, men jag var ändå ganska självsäker på att ja skulle hitta na. Jag menar, Allison fixar allt!
 
 Elina's Perspektiv
 

Ok, först måste jag hitta Allison! Jag tittade mig omkring igen, jag såg henne. Lika förvirrad i blicken som jag, hon verkligen letade efter någon. Hon frågade olikaa tjejer vad dem hette, jag tyckte det var lite konstigt. Tillslut började hon närma sig mitt håll och hon kom till mig, precis när jag tänkte nästan tvinga hennne att välja mig så hann hon säga "Heter du möjligen Elina?" Jag blev chockad och svarade ja. "You are the One Less Lonely girl tonight, har Justin bestämt". Jag blev så glad, min dröm sedan jag var liten. Men i detta fall var det också viktigt att jag blev OLLG. Allison tog min hand och följde mig backstage, påvägen frågade hon "Are you excited?" Jag nickade och log av glädje, Justin hade tänkt samma sak som mig. Alfredo gav mig en flirtig gest och runt om mig hörde jag "Oh she is so cute" Jag blev så rörd och från ett annat håll "Oh she is so cute, vald av Justin" Det där sista fick mig att tänka på vad jag gjorde här.
 
__________
Undra vad Justin planerat?
Jag menar, han kan ju inte prata med Elina på scen eftersom att han sjunger då och efteråt är det snabbt ombyte till nästa låt. Ni får veta mer på måndag eller senare.
 
Kommentera vad du tycker, så att nästa kapitel blir bättre ;)
Hittar ni några konstiga ord/Stavfel, det är för att jag skrivit hälften med min mobil :/ 
 
Kram
 
 

FEEDBACKS
Postat av: Saga

Hej! det är en jättefin blogg, men det blir lite förvirrande när du lägger in bilderna mitt i texten. Men det kanske bara är jag som tycke det? Men bra skrivet och en bra historia! :D

Svar: Hej! Tack så mycket.Man lägger in bilderna mitt i texten för att man ska få en "bild" av vad som händer, annars skulle det kanske bli lite tråkigt, huh?
KRAM! :)
Av Beliebers För Beliebers

2013-07-22 @ 16:57:23
Postat av: jasmina

jättebra meeeeeer, läs min novell också?

2013-08-25 @ 00:01:22
URL: http://justindrewnovell.bloggplatsen.se

Säg vad du tycker här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Inspererande blogg?:

Ge oss kritik och feedback:

Trackback
RSS 2.0