OLLG - Chapter 2 I can make you believe

Återblick från förra kapitlet:
"Förlåt" Sa jag. "Vadå?" Frågade hon oroligt. "Jag ska åka till London imorgon, en hel vecka" Sa jag ledset, jag visste att hon skulle bli besviken, eftersom jag lovat henne att följa med på inspelningen. "Va? Men Justin du lovade att följa med på inspelningen.." Sa hon ledset. "Förlåt, jag hade totalt glömt bort. Scooter berättade idag" Svarade jag oroligt. "Ok, ok.." Svarade hon besviket, hon vände sig om och gick in igen. Hon satte sig i soffan och lindade in sig i en filt. "Selena, är du arg på mig?" Frågade jag, men jag fick inget svar. Jag gick därifrån, jag ville inte starta något bråk. Jag tog min skateboard till parken, där jag satte mig på en bänk och kände mig totalt misslyckad.
 
♥ = Justin's perspektiv
♦ = Selena's perspektiv
♣ = Scooter's perspektiv
FANS PERSPEKTIV = STRONG
 
Klockan var 8 på morgonen och jag visste att Scooter skulle komma och hämta upp mig när som helst. Jag orkade egentligen inte kliva upp ur sängen, men jag visste att jag var tvungen. Jag kunde inte missa planet. Jag packade min väska och klädde på mig de svarta byxerna som hörde till tour-outfiten och tröjan Selena hade köpt åt mig för en vecka sedan. Selena låg fortfarande och sov, i soffan. Det kändes inte alls bra att hon blev så ledsen på mig. 
Jag försökte samla mod för att väcka henne och be om förlåtelse. Jag tänkte ut en massa bra saker jag kunde säga, men jag bara vågade inte. Jag kände mig helt värdelös och hade tappat allt självförtroende. 
"S-s-seel.." sa jag och inget mer, jag sa det väldigt tyst, så jag hoppades på att hon inte hörde det. Jag tänkte en gång till på något bra som jag kunde säga, något som iaf skulle få henne att vilja prata med mig. Istället för att säga något gick jag ner till köket och gjorde i ordning frukost till en henne. Jag ställde juicen, vindruvorna, mackorna och teet på den vita brickan. Jag skrev en lapp där det stod "Jag är så himla ledsen Selena, jag ville verkligen följa med dig till filminspelningen, men du vet jag kan inte bara ställa in en konsert, du vet vad alla jornalister skriver i tidningarna då. Det blir bara massa skandaler och alla kommer hata mig. Jag vet att det inte är någon ursäkt för att jag svek dig. Men förlåt, förlåt. Jag hoppas att du förlåter mig. Jag älskar dig, min prinsessa♥" Jag lade lappen på bricken och bar in den till vardagsrummet, jag ställde den vita frukostbrickan på soffbordet, så tyst jag kunde. Jag tittade på henne, jag kände hur mycket jag älskade henne och hur ledsen jag var för att jag svikit henne. Jag kysste henne på kinden, jag sa "Jag är ledsen", jag kände hur hon stelnade till och vaknade. "Hejdå.." Sa jag. Hon svarade knappt mer än ett "Hejdå". 
Utanför väntade turnebussen, där inne satt Scooter. När jag klev in i bussen möttes jag av ett leénde från Scooters håll "TJENARE brorsan" Sa han och klappade mig på ryggen. Jag svarade likadant fast med en lite mer dyster ton. Jag satt mig ner på det svarta skinnklädda sätet. Jag tänkte på Selena, på att hon kanske kommer lämna mig nu.. Som i min marddröm. Jag fällde några tårar, men jag döljde det så gott jag kunde.
 
Jag vaknade till. Jag trodde att  jag hade drömt att Justin kysste mig och sa hejdå. Men jag kände på mig att det var på riktigt. Jag var så himla ledsen på honom, han hade verkligen svikit mig. Jag fällde en tår och tänkte på om jag skulle förlåta honom eller inte. Jag vände mig om, och det var då jag såg den vita brickan, som Justin hade lagt upp min favoritfrukost på, brevid låg det en lapp. Jag läste den "Jag är så himla ledsen Selena, jag ville verkligen följa med dig till filminspelningen, men du vet jag kan inte bara ställa in en konsert, du vet vad alla jornalister skriver i tidningarna då. Det blir bara massa skandaler och alla kommer hata mig. Jag vet att det inte är någon ursäkt för att jag svek dig. Men förlåt, förlåt. Jag hoppas att du förlåter mig. Jag älskar dig, min prinsessa♥" Jag fällde ännu en tår men jag kände fortfarande att det var svårt att förlåta honom, men samtidigt kände jag att det bara var en ganska liten grej. Eller kanske inte.. Filminspelningen ligger ju ändå på Hawaii och vi hade ju planerat det så länge.. Tankarna snurrade i mitt huvud..
 
Jag undrade länge varför Justin bara tittade ut igenom fönstret, han gav varken mig eller någon annan en blick. Tyst var han också, det brukar han aldrig vara, det brukade alltid vara fart på den grabben. Egentligen vågade jag inte fråga vad det var som stod på, jag gissade på att det var det där med Selena. Jag hoppades att det inte blev värre än vad jag själv hade trott. Äsch, Justin är som min bror, det är klart jag ska fråga honom vad som står på.
"Vad är det som händer Justin?" Frågade jag lite försiktigt med försiktighet i ögonen. "Jag är rädd för att hon kommer lämna mig nu, vi hade planerat Hawaii - filminspelningsresan så länge, men inte lika länge som detta var inbokat. MEN DET ÄR INTE SÅ JÄVLA LÄTT ATT HA KOLL PÅ ALLT. Det är så mycket just nu. Igår var allt så perfekt, tills jag skulle åka hit." Svarade Justin.
"Vet du vad ? Allt kommer bli ok! I can make you believe, allt kommer ordna sig det vet du?" Svarade jag.
Justin tittade för en gångs skull upp,
 och sa "Ja det här kommer ordna sig! Nu ska jag köra allt vad jag kan på London Live" Sa han med en lite gladare ton.
Så ska det låta tänkte jag och gav honom en Bromance kram. Jag började genast le!
 
Vi hade anlänt i London, fansen väntade utanför hotellet och de skrek efter bussen när vi körde dit. Det är dom som får mig att vilja fortsätta göra detta, jag älskar mina Beliebers!
 
FAN

Bästa dagen i mitt liv, Justin kom med sin turnebuss och jag svimmade nästan. Jag skrek och grät och kunde inte fatta vad som hände. Justin jag älskar dig. Alla stod med sin kamera och försökte få en bra bild, men jag bara stod där och grät, grät av glädje och lycka. Jag ska få träffa min Justin. Jag kan inte fatta det, jag är så himla glad. Jag skrek efter bussen "JUSTIN JAG ÄLSKAR DIG" "JUSTIN DU ÄR MIN HJÄLTE" "JAG ÄLSKAR DIG" "DU GÖR MITT LIV VÄRT ATT LEVA" samtidigt som jag grät av lycka. Snart skulle det hända, meet & greet. Jag är så lycklig. Min telefon plingade och det var Justin som hade tweetat.
 
Jag stod bakom skynket innanför Meet & Greet'n. Jag längtade efter att få träffa alla Beliebers och få deras drömmar att gå i uppfyllelse. Jag tittade ut från skynket några gånger, och alla skrek "Juuuuustiiin, I love you" jag blev nästan gråtfärdig efter allt fint de skrek efter mig, de fick mig verkligen på bättre humör.
 
FAN

Jag väntade i en evighet på min tur, jag hade fjärilar i magen och jag kunde fortfarande inte fatta att det var sant! Snart skulle jag få träffa honom. Äntligen! 
 

Förlåt för att jag gör så korta kapitel, men personligen föredrar jag korta kapitel. Om jag gör korta kapitel så kommer det nya kapitel mycket oftare! :)
Kommentera vad du tycker, vad jag ska förbättra ex. Om du skyndar dig att kommentera ditt namn kan du få vara Beliebern som ska få träffa Justin :) 
 
 

FEEDBACKS

Säg vad du tycker här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Inspererande blogg?:

Ge oss kritik och feedback:

Trackback
RSS 2.0